Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
pre vykonávanie činnosti čistenia DPF, FAP filtrov
I. Všeobecné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na vykonávanie činnosti čistenia DPF, FAP filtrov a katalyzátorov (ďalej len „Všeobecné podmienky“).
- SZČO Ing.Tomáš Igaz – RestartDPF, IČO: 55 816 126 , zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 118192/B (ďalej len „RestartDPF“, alebo „poskytovateľ služby“) vyhlasuje, že je plne spôsobilý na vykonávanie činnosti čistenia DPF, FAP filtrov a katalyzátorov a ich demontáž a montáž(ďalej aj ako „činnosť“, alebo spolu „činnosti“) a tieto činnosti bude vykonávať s odbornou starostlivosťou.
- Tieto Všeobecné podmienky sú verejne vystavené a dostupné v príjme opráv v prevádzke dodávateľa a vzťahujú sa na všetky objednávky podľa bodu 1 čl. I. Podpisom a odovzdaním preberacieho protokolu/záručného listu poskytovateľovi, zákazník potvrdzuje, že sa s tými podmienkami oboznámil a akceptuje, že všetky činnosti budú vykonané v zmysle týchto podmienok.
- Podpisom preberacieho protokolu zákazník udeľuje dodávateľovi súhlas k vykonaniu potrebných úkonov pre splnenie účelu vykonania služby, ako aj súhlas s oprávnením dodávateľa zadávať v prípade nutnosti čiastkové práce k vykonaniu v špeciálnych dielňach u svojich subdodávateľov.
2. OBJEDNÁVKA SLUŽIEB A UZATVORENIE ZMLUVY
2.1. Zákazník si môže objednať Služby osobne v prevádzke Predávajúceho, telefonicky, e-mailom alebo prostredníctvom iného komunikačného prostriedku, ktorý Predávajúci akceptuje.
2.2. Objednávka musí obsahovať minimálne:
* Identifikáciu Zákazníka (meno, priezvisko/obchodné meno, adresa/sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (ak je platiteľom DPH)).
* Špecifikáciu vozidla (EČV, VIN).
* Požadovanú Službu (čistenie DPF filtra, prípadne demontáž/montáž).
* Kontaktné údaje Zákazníka (telefónne číslo, e-mailová adresa). 2.3. Prijatie objednávky Predávajúci potvrdí Zákazníkovi rovnakým spôsobom, akým bola objednávka uskutočnená (osobne, telefonicky, e-mailom). Potvrdením objednávky dochádza k uzatvoreniu zmluvy o poskytnutí Služieb. Ak Predávajúci nepotvrdí objednávku do [počet] pracovných dní, objednávka sa považuje za odmietnutú.
2.4. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku, najmä ak:
* Zákazník v minulosti porušil svoje záväzky voči Predávajúcemu.
* DPF Filter je nadmerne poškodený, a čistenie by nebolo efektívne.
* Predávajúci nemá voľné kapacity na vykonanie Služby.
* Z iných závažných dôvodov.
3. CENA SLUŽIEB A TOVARU, PLATOBNÉ PODMIENKY
3.1. Cena Služieb a Tovaru je stanovená cenníkom Predávajúceho, ktorý je dostupný v prevádzke a/alebo na webovej stránke Predávajúceho [doplniť adresu webovej stránky, ak existuje]. Predávajúci si vyhradzuje právo cenník meniť.
3.2. Cena uvedená v cenníku je konečná, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. Ak je Predávajúci platiteľom DPH, cena je uvedená vrátane DPH.
3.3. Platba za Služby a Tovar sa uskutočňuje v hotovosti pri prevzatí vozidla/DPF filtra, alebo bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho na základe vystavenej faktúry so splatnosťou [počet] dní. Iné spôsoby platby sú možné len po predchádzajúcej dohode s Predávajúcim.
3.4. Pri omeškaní s platbou je Predávajúci oprávnený účtovať Zákazníkovi úrok z omeškania vo výške [percentuálna sadzba] % z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
3.5 Vlastnícke právo k DPF filtru, resp. Tovarom prechádza na Zákazníka až úplným zaplatením ceny.
4. POSKYTOVANIE SLUŽIEB
4.1. Predávajúci sa zaväzuje poskytnúť Služby s odbornou starostlivosťou a v súlade s platnými technickými normami a postupmi.
4.2. Predávajúci nezodpovedá za vady DPF filtra, ktoré existovali pred začatím čistenia.
4.3. Predávajúci nezodpovedá za poškodenie DPF filtra spôsobené jeho skrytými vadami, ktoré nebolo možné zistiť bežnou vizuálnou kontrolou.
4.4. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť čistenie DPF filtra, ak je filter mechanicky poškodený (prasknutý, deformovaný) alebo ak je z iného dôvodu nevhodný na čistenie.
4.5. Termín vykonania Služby je dohodnutý so Zákazníkom pri prijatí objednávky. Predávajúci vynaloží maximálne úsilie na dodržanie dohodnutého termínu, avšak nezodpovedá za omeškanie spôsobené okolnosťami, ktoré nemohol ovplyvniť (napr. výpadok elektrickej energie, porucha zariadenia, oneskorenie dodávky náhradných dielov).
4.6. Ak je súčasťou služby aj demontáž a montáž DPF filtra: * Predávajúci nezodpovedá za poškodenie iných častí vozidla, ktoré vzniklo v dôsledku bežného opotrebenia alebo skrytých vád, ak postupoval s odbornou starostlivosťou. * Zákazník je povinný informovať Predávajúceho o akýchkoľvek úpravách vozidla, ktoré by mohli ovplyvniť demontáž/montáž DPF filtra.
6. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6.1. Zákazník – spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia DPF filtra/vozidla, ak bola zmluva uzatvorená na diaľku (telefonicky, e-mailom) alebo mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na Zákazníka, ktorý je podnikateľom.
6.2. Odstúpenie od zmluvy musí byť písomné a doručené Predávajúcemu.
6.3. V prípade odstúpenia od zmluvy je Zákazník povinný vrátiť Predávajúcemu DPF filter (ak bol prevzatý) v pôvodnom stave, ak je to objektívne možné s prihliadnutím k vykonanej službe čistenia.
6.4. Predávajúci je povinný vrátiť Zákazníkovi zaplatenú cenu za Služby/Tovar do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy a vrátenia DPF filtra (ak bol prevzatý), a to rovnakým spôsobom, akým bola platba uskutočnená, ak sa strany nedohodnú inak.
6.5 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade:
* Podstatného porušenia zmluvných povinností zo strany Zákazníka (napr. nezaplatenie ceny).
* Ak sa vyskytnú okolnosti, ktoré znemožňujú Predávajúcemu splniť svoje záväzky (napr. DPF filter nie je možné vyčistiť z technických dôvodov).
5. REKLAMÁCIE
5.1. Zákazník je povinný skontrolovať DPF filter/vozidlo pri prevzatí a prípadné vady bezodkladne oznámiť Predávajúcemu.
5.2. Reklamácie vád Služieb alebo Tovaru je Zákazník povinný uplatniť písomne (e-mailom, poštou) alebo osobne v prevádzke Predávajúceho, a to bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr však do [počet] dní od prevzatia DPF filtra/vozidla.
5.3. Reklamácia musí obsahovať:
* Identifikáciu Zákazníka.
* Číslo faktúry/dokladu o zaplatení.
* Popis vady.
* Fotodokumentáciu vady (ak je to možné). 5.4. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu v lehote 30 dní od jej doručenia, ak sa so Zákazníkom nedohodne inak.
5.5. V prípade oprávnenej reklamácie má Zákazník právo na:
* Bezplatné odstránenie vady (ak je to možné).
* Primeranú zľavu z ceny.
* Odstúpenie od zmluvy (ak ide o vadu, ktorá robí Službu/Tovar nepoužiteľným, alebo ak sa vada opakovane vyskytne).
5.6. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené:
* Nesprávnym používaním DPF filtra/vozidla.
* Neodbornou montážou DPF filtra (ak ju nevykonal Predávajúci).
* Bežným opotrebením.
* Vyššou mocou (živelná pohroma, havária).
Reklamačný poriadok
7. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
7.1. Predávajúci spracúva osobné údaje Zákazníka v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
7.2. Informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v samostatnom dokumente „Informácie o spracúvaní osobných údajov“, ktorý je dostupný v prevádzke a/alebo na webovej stránke Predávajúceho [doplniť adresu webovej stránky, ak existuje].
8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
8.1. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 1.1.2024
8.2. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP meniť a dopĺňať. Zmeny VOP sú účinné odo dňa ich zverejnenia v prevádzke a/alebo na webovej stránke Predávajúceho.
8.3. Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
8.4. Prípadné spory medzi Predávajúcim a Zákazníkom sa budú riešiť prednostne mimosúdnou cestou. Ak nedôjde k dohode, je príslušný na riešenie sporov súd v mieste sídla Predávajúceho.
8.5. V prípade, ak je zákazník spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
8.6 Zákazník prehlasuje, že sa s týmito VOP oboznámil, rozumie im a súhlasí s nimi.